اسپیندل موتور HQD

برای قیمت تماس بگیرید

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

اسپیندل چیست؟
یکی از اجزای مهم دستگاه‌های سی‌ان‌سی ( CNC ) اسپیندل موتور که یک موتور AC (جریان متناوب) است، می‌باشد و سهم مهمی در سرعت، دقت و کیفیت ماشینکاری دستگاه‌های سی ان سی دارد. می‌توان برای درک بهتر، موتور کولر آبی را که شباهت زیادی به اسپیندل‌موتور دارد، به عنوان یک مثال بیان نمود. البته این دو دستگاه در قطعات بکار رفته مانند یاتاقان‌ها و حتی میزان دقت ساخت و لقی ( Backlash ) تفاوت‌های اساسی با هم دارند اما در کل در یک خانواده قرار می‌گیرند.

کار اسپیندل موتور، چرخاندن سریع ابزار و قطعه‌کار است؛ لغت ” اسپیندل ” به معنای چرخنده است. در تئوری، لغت اسپیندل ( Spindle ) به شفت ( میله‌ی انتقال نیرو ) چرخنده اطلاق می‌شود؛ ولی عموما به تمام سیستم چرخشی و تمام محورهای یک ماشین سی‌ان‌سی، که دوران می‌کند، اسپیندل گفته می‌شود. اسپیندل اصلی دستگاه، موتوری است که برای چرخاندن ابزار کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دستگاه‌های تراشکاری اسپیندل فرعی، محور دواری است که قطعه را می‌چرخاند. اسپیندل‌ها انواع مختلفی دارند، بسته به گشتاور و سرعت نهایی و البته سیستم تغذیه‌‌شان به دسته‌های متنوعی تقسیم می‌شوند.

اسپیندل موتورها سرعت‌های گوناگونی دارند و بسته به نوع کاربرد و قیمتشان متفاوت خواهند بود و می‌توانند از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دور در دقیقه سرعت دوران داشته باشند. هرچه سرعت اسپیندال بیشتر باشد، راحت‌تر براده‌برداری نموده و کیفیت کار نیز بالاتر خواهد بود؛ اما گرمای تولیدی نیز بیشتر و درنتیجه عمر ابزار کار به همان نسبت کاهش می‌یابد. همچنین برای قطعات با صلبیت زیاد، سرعت‌های بالا پیشنهاد نمی‌گردد.

شناسه آگهی : 4026582ce9c4cf60

اطلاعات تماس

این آگهی منقضی شده است و اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود.